ניהול מוניטין באינטרנט (ORM)
צור קשרדיסקרטיות היא הנכס הכי גדול שלנו בכל פעילות ניהול המוניטין, אז לא תקראו כאן על מקרי מבחן ולא נפנה אתכם לממליצים. בואו נתחיל:
-
ניהול מוניטין - מה זה אומר בכלל
מוניטין הוא אחד מהנכסים היקרים ביותר של חברה או של אדם, ובנייתו קשה וממושכת ודורשת השקעה רבה. כל עוד המדיה המסורתית המודפסת והמשודרת הייתה בשליטה מלאה של המפרסמים, הפגיעה במוניטין הייתה מתרחשת בעיקר בתוכניות תחקיר בודדות בטלוויזיה או בתביעות גדולות שזכו לחשיפה רבה.
האינטרנט הפך מזירת פעילות של אתרים וחברות גדולות לזירת פעילות של גולשים כמוני וכמוכם. כל גולש יכל לפתוח בלוג (יומן) בו תיאר מה עשה בבוקר ובערב ומה האירועים שעיצבו את יומו.
אמצעי ההבעה שעומדים לרשות הגולשים רק הולכים וגדלים ומתעצמים עקב המידייות וכוחן של הרשתות החברתיות. בד בבד, הגולשים למדו להביע את דעתם על כל דבר – על שירות גרוע או מוצר נוראי, או לחלופין, שירות יוצא מן הכלל או מוצר ששינה את חייהם.
זירת הדיון עברה מידי המפרסמים ובעלי החברות אל הגולשים שיצרו סביבם קהילות מאזינות. בנוסף, עקב התהודה הרבה של סיפורים כאלו, גם אתרי חדשות גדולים ממהרים לפרסם סיפורים המציגים תודעת שירות נמוכה או התנהלות בעייתית של חברה. לכל סיפור כזה מתלווות גם תגובות הקוראים המלבות את הדיון ומתסיסות אותו. על בית המשפט של האינטרנט, כבר כתבו הרבה מאמרים.
-
גם גוגל פוגע לכם במוניטין
ככל שמדברים יותר בגנות החברה ו/או המותג, או שכמות הזכורים השליליים ברשת עולה ומדוברת יותר, כך גדל הסיכוי שמנועי החיפוש השונים יציגו תוצאות לא מחמיאות כאשר מחפשים מידע על המותג שלכם או על שם של החברה או שם של אדם.
העניין מחמיר כשיש כתבות ואזכורים היסטוריים מאתרים חזקים מאד, שכבר אינן רלוונטיים, אבל מכיוון שהם התוצאה היחידה בעניין, הן מדורגים במקומות הראשונים. עקב כך, אנשים ממשיכים להקליק עליהם ובכך ממשיכים לבסס את רלוונטיות האתר. זמן הוא המפתח כאן.
-
ניהול מוניטין זה לא רק דחיקת תוצאות
לא תמיד מדובר בתוצאות המוצגות בפועל במנועי החיפוש השונים. לפעמים אנשים וחברות לא מרוצים מהתוצאות המופיעות תוך כדי הקלדת השם, כי גוגל משלים את החיפוש באופן פוגעני (דני כהן..גנב)
גם כאן ניתן לבצע סדרת פעולות שיטו את הכף לטובתכם וימנעו מגוגל להלשים את המונח המדובר. -
עבור אלו לקוחות אנו מבצעים ניהול מוניטין?
את הפעילות אנו מבצעים עבור פוליטיקאים (בעיקר בחו”ל), אנשי עסקים וחברות ששמם נפגע, ברוב הפעמים בזדון על ידי מתחרים, לקוחות או גופים אנונימיים – לכולם המוניטין חשוב וגוגל יכול להציב לפעמים מראה מאד לא נעימה וברוב המקרים שגויה על שמכם או על המותג שלכם.
חשוב לציין, כי ישנם כמה פעילויות ניקוי מוניטין שאנו מתבקשים לבצע אך אנו מסרבים לעשות מטעמים מוסריים.
ניהול מוניטין באינטרנט (ORM) פועל בכמה מישורים
- במישור הטכני
- במישור ההתנהגותי
- במישור המשפטי
- מעקב אזכורים
-
במישור הטכני
דחיקת אזכורים שליליים במנועי החיפוש, קידום תוצאות "טובות" ו"מחיקת" תוצאות לא טובות מגוגל.
-
במישור ההתנהגותי
כיצד מגיבים לכתבה שלילית ובאילו אמצעים? מה ההשלכות של תגובה לא נכונה? האם צריך בכלל להגיב?
-
במישור המשפטי
לעיתים השמצות הן בבחינת "לשון הרע" ופנייה לבעל האתר יכולה לסיים את העניין די מהר, אך ברוב המקרים העניין מורכב יותר. מה אם הלקוח צודק?
-
מעקב אזכורים
תמיד רציתם לדעת כשמישהו מזכיר את השם שלכם או של המוצר שלכם ברשת? עכשיו אתם יכולים. מישהו העלה סרטון בו הוא מציג את מסכת הייסורים שעבר במוקדי השירות, פנו אליו חצי שעה לאחר שהעלה את הסרטון ואל תחכו לרגע האחרון.
מה אתם צריכים
-
תוכנית לעתיד
אנו בונים תוכנית להמנעות ממקרים לא נעימים לחזור בשנית או לפחות להקטין ככל האפשר את הנזק שעלול להיווצר אם וכאשר בעתיד.
-
ניתוח סיכונים
אנו תמיד רוצים לוודא האם מאחורי ההשמצות עומד גוף או אדם עם אג'דנה שגם לאחר תום ה"ניקוי" ימשיך "ללכלך" את הרשת.
-
דיסקרטיות
אנו עובדים עם אנשים וחברות בעלי שם. מטבע הדברים הפעילות חסויה לחלוטין וגם אינה משאירה "עקבות".
-
טיפול משפטי
לעיתים נצטרך להיעזר באמצעים משפטיים על מנת לטפל באיזכורים בעייתיים המופיעים על שמכם או שם המותג. לעיתים אמצעים אלו הכרחיים.